
Motiváció? Januárban? Az valami pokémon?
Még érezzük a szánkban a szilveszteri lencsefőzelék ízét, és épp csak elterülünk a kanapén, hogy kipihenjük a karácsonyt, amikor ránk rúgja az ajtót a január. A szürke hétköznapok kollektív traumája csak úgy kerülhető el, ha elérjük, hogy mindenki szeressen dolgozni! Ehhez pedig csak egy jó munkahely kell. Nem úgy jó, hogy sokat fizet kevés munkáért, és nem is úgy, hogy elég délre beérni. Rengeteg rétege van egy motivált csapatnak, és a Maslow-piramis már rég nem írja le, hogy mik ezek. A kutatások és tapasztalatok viszont igen.
A legfontosabb tényezők egy munkavállaló számára a motiváció (20%), a tudat, hogy hozzájárul munkájával egy nagyobb jóhoz (18%), valamint az elismerés (14%). A pénz csak a hetedik a sorban – nem is írunk arról cikket, hogyan fizess többet munkavállalóidnak…
A TINYpluse kutatása alapján.
Egy korábbi kutatás ijesztő adataira támaszkodunk, amikor azt mondjuk, a dolgozókat motiválni kell, különben bizony motiválatlanok lesznek. A tanulmány szerint a megkérdezett 350.000 foglalkoztatott 52%-a úgy érzi, nem elkötelezett munkaadója iránt, 18%-a pedig a legkevésbé sem érzi magát motiváltnak.
Más adatok szerint a menedzserek 70%-ban felelősek a csapatuk elkötelezettségéért: ahogy a gallup.com fogalmaz, a munkavállalók nem munkahelyeket, hanem vezetőket hagynak el.
Ha sikerült elérnünk, hogy kellőképpen elkeseredj, szeretnénk, ha tudnád, hogy 70% esélyed van arra, hogy megszerettesd a dolgozóiddal a cégedet. Összegyűjtöttük, szerintünk mik a legjobb módszerek erre!
Köszönd meg a kemény munkát!
Valószínűleg karácsonykor már elhangzottak a köszönőbeszédek és átadtátok az ajándékokat, évkezdéskor azonban még nagyobb szükség van arra, hogy a munkavállalók érezzék, hogy a hála nem múlt el az ünnep szellemével együtt. Kutatások kimutatták, hogy tízből kilenc emberre motiválóan hat, ha a menedzserük felismeri, hogy keményen dolgoznak. Egy személyes üzenet, kör e-mail vagy szóbeli dicséret nagy löketet adhat az új évre.
Ez talán nem elég motiváló.
Tarts motiváló meetingeket!
Minden hét végén beszélgessetek egy fix meeting keretein belül arról, hogy kinek milyen sikerélményei és nehézségei voltak az elmúlt öt napban. A pozitív élmények motiválhatják a csapat többi tagját, a problémákat pedig megpróbálhatjátok együtt megoldani! Használd ki az alkalmat és emeld ki azokat a dolgozókat, akik többet tettek a kötelezőnél vagy kivételes eredményt értek el!
Ünnepeljetek gyakran!
A szülinapi köszöntésektől kezdve a péntek délutáni koccintásig, mindig van alkalom az ünneplésre. Ha a büdzsé túl szűk, osszátok meg a költségeket csapaton belül! Nem kell mindig sokat költeni az ételre és az italra, nem az a lényeg, hogy Don Perignon pezsgővel ünnepeljetek, hanem az, hogy erősítsétek a kötődést és közösen kikapcsoljatok egy kicsit. Ezt pedig egy pohár narancslével is meg lehet tenni.
Adj ételt!
Oké, talán mégis fontos, hogy mi van a tányéron, habár túlzás lenne azt állítani, hogy a jó munkavállalóhoz a hasán keresztül vezet az út. Vagy mégsem? A Seamless felmérése szerint az alkalmazottak 57%-a szerint az élelmiszer-alapú juttatások azt jelentik, megbecsülik őket munkahelyükön. Ennek a pszichológiája abban rejlik, hogy a fizikai szükségletekre való odafigyelés az emberi törődéssel társul.
Az ételek és a közös ünneplés erősebbé teszi a személyes kapcsolatot a céggel.
Legyél átlátható!
Talán a legfontosabb és egyben legnehezebb feladat, de épp annyira motiváló is, ha nyílt lapokkal játszol. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden lehetséges változást és üzleti döntést azonnal közölnöd kell a dolgozókkal, de az őket is érintő változások okait feltárhatod előttük. Így jobban megértik, mi áll a háttérben, és érezteted velük, hogy fontosak a vállalat számára.
Adj teret a fejlődésnek!
Különösen, ha vállalatod gyorsan növekszik, hatalmas motivációt jelenthet, ha teret engedsz munkavállalóidnak, hogy a céggel együtt fejlődhessenek, és feljebb léphessenek. Természetesen a magasabb pozíció több pénzzel jár, de ami még fontosabb az a pszichológiai tényező: az érzés, hogy megbíznak bennük és tisztelik a munkájukat. Ha biztosítasz előrelépési lehetőségeket, azzal elősegíted, hogy teljesen bevonódjanak a munkájukba, hiszen tudják, hogy kiteljesedhetnek benne.
Ha valaki jó valamiben, hadd mutassa meg!
Legyél rugalmas!
A technológia megváltoztatta a vállalkozások működését, és megváltoztatta azt is, ahogyan dolgozunk – vagy ahogyan dolgozhatunk. Ha elvárjuk a munkavállalóktól, hogy a telefonjukon válaszoljanak a sürgős e-mailekre, akkor nekünk is rugalmasnak kell lennünk velük, hogy a saját előnyükre fordíthassák mind a technológiai fejlődést, mind a Covid járvány tapasztalatait. A Forbes tanulmánya szerint a dolgozók 46%-ának a rugalmasság az egyik legfontosabb tényező az álláskeresés során. A munkaadók pedig eleget is tesznek ennek az igénynek: A Forbes 2014-es „Best Companies to Work For” listáján a cégek 86 százaléka kínált valamilyen rugalmas lehetőséget, és azóta minden vállalatnak meg kellett tanulnia rugalmasan működni, jelentsen ez otthoni munkavégzést vagy flexibilis munkaidőt, esetleg külföldi munkalehetőségeket. Ha progresszív munkaadóként szeretnél bevonulni az álláskeresők piacára, akkor neked is meg kell fontolnod, hogyan tudsz legjobban együtt dolgozni a modern munkavállalókkal.
Források:
squareup.com
bigcommerce.com

WHO: Tenni kell a klímaváltozás mentális terhei ellen
A klímaszorongás valós jelenség, a természeti katasztrófák és a bolygó pusztulása pedig más mentális betegségeknek is melegágya, legyenek azok már létezőek, vagy hívja őket elő maga a környezeti krízis. A WHO is felismerte a problémát, és nemcsak felismerte, hanem egy 17 oldalas javaslatrendszert is kidolgozott a kezelésére.

Well-being Best practice #2
Well-being brunch eseményünk szakértői alaposan megvitatták a HR szakma kihívásait, azonban sok olyan visszajelzést kaptunk tőletek, hogy több konkrét gyakorlati tippre lenne szükségetek. Ezért indítottuk el Best Practice sorozatunkat, mely során gyakorló HR szakembereket kérünk fel vezető cégektől, hogy osszák meg, ők hogyan küzdenek meg a Covid-válsággal járó kihívásokkal.

Well-being Best practice #1
Well-being brunch eseményünk szakértői alaposan megvitatták a HR szakma kihívásait, azonban sok olyan visszajelzést kaptunk tőletek, hogy több konkrét gyakorlati tippre lenne szükségetek. Ezért indítottuk el Best Practice sorozatunkat, mely során gyakorló HR szakembereket kérünk fel vezető cégektől, hogy osszák meg, ők hogyan küzdenek meg a Covid válsággal járó kihívásokkal.